Obowiązują przepisy ZPRP z wyjątkiem:
1. Za wygrany mecz zespół otrzymuje 3 pkt, remis – 2 pkt, przegrany 1 pkt, walkower – 0 pkt.
2. W grze uczestniczy 7 zawodników z każdej drużyny (6 z pola + bramkarz).
3. Mecz może być rozpoczęty, gdy każda z drużyn iiczy co najmniej 5 zawodników.
4. Gdy drużynie na boisku pozostało mniej niż 4 zawodników, mecz zostaje przerwany, a zespół przegrywa spotkanie walkowerem 0w:10.
5. Mecz trwa 2 x 20 minut (5 minut przerwy) u chłopców, a u dziewcząt 2 x 15 minut (5 minut przerwy).
6. W przypadku remisu podczas meczów o puchar szkoły następuje dogrywka trwająca 1 x 5 minut (dla chłopców i dziewcząt). Jeżeli zwycięzca nie zostanie wyłoniony w dogrywce, sędziowie zarządzają rzuty karne – po 3 dla każdego zespołu. W dalszej kolejności naprzemiennie po jednym zawodniku aż do wyłonienia zwycięzcy.
7. Walkower – 10:0
8. Zespoły zobowiązane są przed meczem założyć siatki, a po meczu je ściągnąć.
9. Wszyscy zawodnicy drużyny muszą mieć koszulki takiego samego koloru, z wyjątkiem bramkarza, który może mieć koszulkę różniącą się kolorem od koszulek jego partnerów z drużyny, drużyny przeciwnej oraz bramkarza drużyny przeciwnej.
10. Zasady wyłaniania miejsc (o kolejności decydują):
a) ilość zdobytych punktów
b) lepszy bilans bramek
c) większa ilość zdobytych bramek